Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Comparing apples and oranges? A critical look at research on learning from statics versus animations
Indexado
WoS WOS:000386420600017
Scopus SCOPUS_ID:84988422319
DOI 10.1016/J.COMPEDU.2016.09.004
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Many of the studies that have compared the instructional effectiveness of static with dynamic images have not controlled all the moderating variables involved. This problem is present not only in instructional pictures concerning the curricular topics (e.g., science, technology, engineering and mathematics: STEM), but also in those depicting extracurricular tasks (e.g., human movement tasks). When factors such as appeal, media, realism, size, and interaction are not tightly controlled between statics and animations, researchers may often be comparing apples with oranges. In this review, we provide a categorization of these confounding variables and offer some possible solutions to generate more tightly controlled studies. Future research could consider these biases and solutions, in order to design more equivalent visualizations. As a result, more conclusive evidence could be obtained identifying the boundary conditions for when static or dynamic images are more suitable for educational purposes, across both curricular and extracurricular tasks. (C) 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Revista



Revista ISSN
Computers & Education 0360-1315

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Computer Science, Interdisciplinary Applications
Scopus
Education
Computer Science (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castro-Alonso, Juan C. Hombre Universidad de Chile - Chile
Univ New South Wales - Australia
University of New South Wales (UNSW) Australia - Australia
UNSW Sydney - Australia
2 Ayres, Paul Hombre Univ New South Wales - Australia
University of New South Wales (UNSW) Australia - Australia
UNSW Sydney - Australia
3 Paas, Fred Hombre Univ New South Wales - Australia
Erasmus Univ - Países Bajos
UNIV WOLLONGONG - Australia
University of New South Wales (UNSW) Australia - Australia
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
University of Wollongong - Australia
UNSW Sydney - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.32 %
Citas No-identificadas: 92.68 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.32 %
Citas No-identificadas: 92.68 %

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Australian Research Council
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Basal Funds for Centers of Excellence
CONICYT (PAI)
CONICYT (Basal Funds for Centers of Excellence)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was partially supported by funds from CONICYT (PAI, national funding research program for returning researchers from abroad, 2014, No 82140021; and Basal Funds for Centers of Excellence, Project FB0003) to the first author, and by an Australian Research Council grant (DP140103307) to the second and third authors. We are thankful to Matias Salinas for helping illustrate Fig. 1.
This research was partially supported by funds from CONICYT ( PAI, national funding research program for returning researchers from abroad, 2014 , No 82140021 ; and Basal Funds for Centers of Excellence , Project FB0003 ) to the first author, and by an Australian Research Council grant ( DP140103307 ) to the second and third authors. We are thankful to Matías Salinas for helping illustrate Fig. 1 .

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.