Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Executive Functions at the start of kindergarten: are they good predictors of academic performance at the end of year one? A longitudinal study
Indexado
WoS WOS:000403709600007
Scopus SCOPUS_ID:85019762559
DOI 10.1080/02109395.2017.1311458
Año 2017
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We assessed Executive Functions (Working Memory, Inhibitory Control and Cognitive Flexibility) in 109 children at the start and end of kindergarten, and evaluated the predictive value of these measures on performance in mathematics and language skills in those children at the end of year one (12 and 18months after the initial Executive Functions evaluation). Our results show that an overall composite score for Executive Functions is able to predict the overall academic performance of students at the end of year one by between 15 and 23% using the evaluations at the various times the Executive Functions were measured. By establishing relationships between the different Executive Functions components and performance, only some of their components remained predictive: Working Memory, Inhibitory Control and the global measure of Executive Functions. When analysing the predictive power of Executive Functions of the various areas of learning, we saw that the overall composite score of Executive Functions explained between 14 and 10% of the domain of reading, and 19 and 9% in the domain of mathematics.

Revista



Revista ISSN
Estudios De Psicologia 0210-9395

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ROSAS-DIAZ, RICARDO RENE Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Espinoza, Victoria Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Garolera, Marion Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 San-Martin, Pedro Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
CONICYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Project funded by Fondecyt no. 1141083 subsidized by Conicyt

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.