Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Interactive highlighting for just-in-time formative assessment during whole-class instruction: effects on vocabulary learning and reading comprehension
Indexado
WoS WOS:000427555700004
Scopus SCOPUS_ID:85012298024
DOI 10.1080/10494820.2017.1282878
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article examines the effectiveness of a software that supports formative assessment in real-time of learners' vocabulary knowledge through an interactive highlighting method. Students in a classroom are given a passage on their computer screen and asked to highlight the words they do not understand. This information is summarized on the instructors screen by highlighting in red the words most highlighted, in orange the second most highlighted, and in yellow the third most highlighted, with a superscript showing the number of students who selected each word. The instructor projects this summary on a screen for the whole class and use it to guide activities on how to comprehend the passage. In Experiment 1, college students who learned with interactive highlighting in a single-session study scored higher on a vocabulary test (d = 1.14) but not on a comprehension test as compared to a control group that studied the same passage without interactive highlighting. In Experiment 2, high school students who learned with interactive highlighting across a 10-week program scored higher on a standardized reading comprehension test as compared to a control group that studied without interactive highlighting (d = 1.60 in school 1, d = 1.17 in school 2).

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Computer Science Applications
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 PONCE-ARIAS, HECTOR R. Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Mayer, Richard E. Hombre UNIV CALIF SANTA BARBARA - Estados Unidos
University of California, Santa Barbara - Estados Unidos
3 Figueroa, Veronica A. Mujer Universidad de Santiago de Chile - Chile
4 LOPEZ-VILLARROEL, MARIO JOSE Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 9.09 %
Citas No-identificadas: 90.91 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 9.09 %
Citas No-identificadas: 90.91 %

Financiamiento



Fuente
CONICYT (Comision Nacional de Ciencia y Tecnologia) of Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by CONICYT (Comision Nacional de Ciencia y Tecnologia) of Chile [grant number FONDEF CA13i10165 and FONDECYT 1151092].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.