Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Evaluation of a teacher pipeline program: Choosing teacher education based on self-confidence and support
Indexado
WoS WOS:001354764400001
Scopus SCOPUS_ID:85208118123
DOI 10.1016/J.TATE.2024.104842
Año 2025
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study evaluated the outcomes of implementing courses and student support actions within a pipeline program in Chile called the Teacher Education Access and Training Program (Spanish acronym PAP). The program's purpose is to attract high school students to teaching careers by offering them academic and support activities. A mixed-methods design was employed. Descriptive and crosstab analysis of students' retention rates revealed that students who graduated from these programs demonstrated higher rates than those accessing teacher education through other admission pathways. Qualitative content analysis of interviewees stated that PAP helped them feel more motivated and confident to enter teacher education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Avila, Juan Pablo Quiroz - Ministerio de Educacion - Chile
1 Quiroz Ávila, Juan Pablo - Ministerio de Educacion - Chile
2 Fernández, M. Beatriz Mujer Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt
ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence
ANID FONDECYT Project

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors acknowledge the funding provided by the ANID FONDECYT project No. 1221395. Support from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 is gratefully acknowledged.
The authors acknowledge the funding provided by the ANID FONDECYT project No. 1221395. Support from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 is gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.