Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Links between performance in high school and the decision to major in STEM fields: evidence from Chile
Indexado
WoS WOS:000849072800001
Scopus SCOPUS_ID:85137092858
DOI 10.1080/03055698.2022.2117540
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Although it is well documented that women are under-represented in STEM majors, the causes of this under-representation in different contexts are less clear. This article studies the relevance of absolute and relative performance in high school courses on STEM field enrollment when entering college in Chile. We use administrative countrywide data and follow three student cohorts through high school to estimate the effect of performance on courses in high school on major enrollment at the university level. Our estimation confirms the existence of a large gender gap: male students are about 20% points more likely to enroll in a STEM field than similar female students, which we observe all along the academic achievement distribution. These findings suggest it would be beneficial for policymakers to focus on earlier interventions during high school that create incentives and address systemic and cultural issues that might be preventing women from enrolling into STEM fields.

Revista



Revista ISSN
Educational Studies 0305-5698

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Herskovic, Luis Hombre Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
2 Silva, Josefina Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Centro de Estudios de Conflicto y Cohesion Social - COES

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The work was supported by the Centro de Estudios de Conflicto y Cohesion Social - COES - ANID/FONDAP/15130009.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.