Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Undesirable Difficulty Effects in the Learning of High-Element Interactivity Materials
Indexado
WoS WOS:000441453700001
Scopus SCOPUS_ID:85051532863
DOI 10.3389/FPSYG.2018.01483
Año 2018
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



According to the concept of desirable difficulties, introducing difficulties in learning may sacrifice short-term performance in order to benefit long-term retention of learning. We describe three types of desirable difficulty effects: testing, generation, and varied conditions of practice. The empirical literature indicates that desirable difficulty effects are not always obtained and we suggest that cognitive load theory may be used to explain many of these contradictory results. Many failures to obtain desirable difficulty effects may occur under conditions where working memory is already stressed due to the use of high element interactivity information. Under such conditions, the introduction of additional difficulties may be undesirable rather than desirable. Empirical evidence from diverse experiments is used to support this hypothesis.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Chen, Ouhao - Nanyang Technol Univ - Singapur
National Institute of Education - Singapur
2 Castro-Alonso, Juan C. Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Paas, Fred Hombre Erasmus Univ - Países Bajos
UNIV WOLLONGONG - Australia
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
University of Wollongong - Australia
4 Sweller, John Hombre Univ New South Wales - Australia
University of New South Wales (UNSW) Australia - Australia
UNSW Sydney - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence
Erasmus University Rotterdam Research Excellence Initiative

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding from the Erasmus University Rotterdam Research Excellence Initiative 2013 and the PIA-CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence Project FB0003 is gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.