Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Did the Pandemic Affect the Socio-Emotional Well-Being of Chilean Schoolchildren? A Longitudinal Study
Indexado
WoS WOS:000741674800001
Scopus SCOPUS_ID:85125020226
DOI 10.1037/SPQ0000493
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Impact and Implications This work represents a rapid effort to inquire about the socio-emotional well-being of Chilean schoolers during extensive periods of quarantines due to the COVID-19 pandemic. The analysis considered how groups with different educational needs and SES have changed their well-being since 2018-2019 compared to 2020. This research calls attention to the need to respond with evidence-based data for those more affected. Results implicate that Chilean school-children have seen the most critical diminishing of their socio-emotional well-being during this time. Our results highlight the pressing need to provide parents and educators with tools to confront children's social and emotional development, especially for the more vulnerable populations.

Revista



Revista ISSN
2578-4218

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Santa-Cruz, Catalina Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Espinoza, Victoria Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Donoso, Javiera Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 ROSAS-DIAZ, RICARDO RENE Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Badillo, Dominic Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We have no known conflict of interest to disclose. This research was funded by ANID PIA CIE160007.We gratefully acknowledge all students, parents, guardians, and educational teams who participated in the study as well as Elisa Hohlberg for her collaboration.
We have no known conflict of interest to disclose. This research was funded by ANID PIA CIE160007.We gratefully acknowledge all students, parents, guardians, and educational teams who participated in the study as well as Elisa Hohlberg for her collaboration

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.