Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Investigating gender and spatial measurements in instructional animation research
Indexado
WoS WOS:000449136900049
Scopus SCOPUS_ID:85042643550
DOI 10.1016/J.CHB.2018.02.017
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Instructional animation research has been extensive but the results are inconsistent. Amongst a number of possible factors to explain these inconclusive results (e.g., the negative influence of transient information), the influence of spatial ability and gender are less explored. This paper reports three experiments that compared the effectiveness of learning a hand-manipulative task (Lego construction) under various conditions with direct examination of the relationship between gender, spatial ability and instructional visualisation. Regression analyses revealed that only one objective measure related to spatial ability (Corsi test) predicted overall test performance, whereas the Card Rotations Test and the Mental Rotations Test did not. However, there was a number of significant gender spatial ability interactions showing that the spatial ability predictors of male performance were different from those of females. Furthermore a number of subjective measures of spatial ability and experience with instructional animations and static pictures were found to be significant predictors. The results suggest that gender and the type of spatial ability measures used both have a significant impact on gauging the effectiveness of instructional animations. Spatial ability measures should be tailored to gender and the specific nature of the learning domains to yield more consistent research results. (C) 2018 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Revista



Revista ISSN
Computers In Human Behavior 0747-5632

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Psychology, Experimental
Scopus
Psychology (All)
Arts And Humanities (Miscellaneous)
Human Computer Interaction
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Wong, Mona Mujer Univ Hong Kong - China
The University of Hong Kong - Hong Kong
The University of Hong Kong - China
2 Castro-Alonso, Juan C. Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Ayres, Paul Hombre Univ New South Wales - Australia
University of New South Wales (UNSW) Australia - Australia
UNSW Sydney - Australia
4 Paas, Fred Hombre Erasmus Univ - Países Bajos
UNIV WOLLONGONG - Australia
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
University of Wollongong - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 4.35 %
Citas No-identificadas: 95.65 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 4.35 %
Citas No-identificadas: 95.65 %

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Australian Research Council
PIA?CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by an Australian Research Council Discovery Grant [DP140103307] granted to Paul Ayres and Fred Paas.
The second author acknowledges funding from CONICYT PAI, national funding research program for returning researchers from abroad, 2014, No. 82140021; and PIA?CONICYT Basal Funds for Centers of Excellence, Project FB0003.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.