Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teachers' Perceptions Analysis on Students' Emotions in Virtual Classes during COVID19 Pandemic: A Lexical Availability Approach
Indexado
WoS WOS:000660710800001
Scopus SCOPUS_ID:85108168537
DOI 10.3390/SU13116413
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Virtual education has grown exponentially in the past year due to the global COVID19 pandemic. In this context, the exploration of teachers' perceptions of their students' emotions when using ICTs has become more relevant. The aim of this study was two-fold, on the one hand, to analyze how teachers perceived their students' emotions and, on the other hand, to analyze the emotions teachers wanted to modulate in their students when using ICTs. To this end, an interpretative and comparative study was implemented using the Lexical Availability technique. The sample was formed by 178 Chilean teachers who took a lexical availability test. The analysis included general vocabulary through network graphs and a comparison across gender, academic background, school type and knowledge area. The results made it possible to identify the latent mental lexicon of teachers, revealing significant differences in the perception of emotions, according to gender and ICTs use and according to gender and knowledge area. The study further projects the potential of lexical availability to determine the emotions required by Affective Informatics in the adaptability of educational systems and to make adjustments to the instructional design.

Revista



Revista ISSN
Sustainability 2071-1050

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Environmental Sciences
Environmental Studies
Green & Sustainable Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salcedo, Pedro Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 Morales, Sergio Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Fuentes-Riffo, Karina Mujer Universidad de Concepción - Chile
4 Rivera-Robles, Susan Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
5 Sanhueza‐campos, Cristian Hombre Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
Agencia de Investigacion y Desarrollo de Chile (ANID)
Agencia de Investigaci?n y Desarrollo de Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors would like to thank and acknowledge funding for the publication of this article from the research project FONDECYT 1201572, of the Agencia de Investigacion y Desarrollo de Chile (ANID).
The authors would like to thank and acknowledge funding for the publication of this article from the research project FONDECYT 1201572, of the Agencia de Investigación y Desarrollo de Chile (ANID).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.