Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effectiveness of Multimedia Pedagogical Agents Predicted by Diverse Theories: a Meta-Analysis
Indexado
WoS WOS:000604466100001
Scopus SCOPUS_ID:85098620376
DOI 10.1007/S10648-020-09587-1
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Multimedia pedagogical agents are on-screen characters that allow users to navigate or learn in multimedia environments. Several agents' characteristics may moderate their instructional effectiveness, including appearance, gender, nonverbal communication, motion, and voice. Here, we conducted a meta-analysis to test hypotheses from diverse theories predicting the effects of these agents' characteristics. We tested predictions of cognitive load theory, cognitive theory of multimedia learning, computers are social actors, social agency theory, uncanny valley, and the action observation network. Our meta-analysis of 32 effect sizes (N = 2104) revealed a small overall effect (g+ = 0.20), showing that learning with multimedia pedagogical agents was more effective than learning without these agents. As predicted by the redundancy effect of cognitive load theory and the coherence principle of cognitive theory of multimedia learning, 2D agents (g+ = 0.38) tended to be more effective than 3D agents (g+ = 0.11). As predicted by the computers are social actors hypothesis, most of the agents' characteristics, including nonverbal communication, motion, and voice, appeared not to moderate their effectiveness. We conclude that multimedia pedagogical agents help learning through multimedia, and that students may be able to learn similarly from different types of agents.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castro-Alonso, Juan C. Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Wong, Rachel M. Mujer WASHINGTON STATE UNIV - Estados Unidos
Washington State University Pullman - Estados Unidos
3 Adesope, Olusola O. - WASHINGTON STATE UNIV - Estados Unidos
Washington State University Pullman - Estados Unidos
4 Paas, Fred Hombre Erasmus Univ - Países Bajos
UNIV WOLLONGONG - Australia
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
University of Wollongong - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt
ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study is funded from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 and ANID Fondecyt 11180255.
This study is funded from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 and ANID Fondecyt 11180255.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.