Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Five Strategies for Optimizing Instructional Materials: Instructor- and Learner-Managed Cognitive Load
Indexado
WoS WOS:000626804900001
Scopus SCOPUS_ID:85102374713
DOI 10.1007/S10648-021-09606-9
Año 2021
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Researchers of cognitive load theory and the cognitive theory of multimedia learning have identified several strategies to optimize instructional materials. In this review article we focus on five of these strategies or solutions to problematic instructional designs in multimedia learning: (a) the multimedia principle (use visualizations and drawings to complement texts); (b) the split-attention effect or spatial contiguity principle (show texts contiguously or integrated with visualizations); (c) the redundancy effect, alike the coherence principle (remove nonessential learning information); (d) the signaling principle (cue or signal essential learning information); and (e) the transient information effect or segmenting principle (segment or control the pace of animations and videos). Usually, both cognitive theories have investigated solutions that instructors, teachers, and designers should pursue to optimize students' learning. Here, in a novel approach, we show that these strategies can also be used by learners who want to self-manage their cognitive load and learning process. We provide several examples of both instructor- and learner-managed solutions aligned with these strategies. When assessing which agent, either the instructor or the learner, was most effective, we observed mixed results in the literature. However, the expertise reversal effect may help predict the direction of these effects: novice students may learn better under instructor-managed conditions, whereas more expert students may learn more under learner-managed conditions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castro-Alonso, Juan C. Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Koning, Bjorn B. de Hombre Erasmus Univ - Países Bajos
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
3 Fiorella, Logan Hombre Univ Georgia - Estados Unidos
University of Georgia - Estados Unidos
4 Paas, Fred Hombre Erasmus Univ - Países Bajos
UNIV WOLLONGONG - Australia
Erasmus Universiteit Rotterdam - Países Bajos
University of Wollongong - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt
ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 and ANID Fondecyt 11180255 is gratefully acknowledged.
Funding from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 and ANID Fondecyt 11180255 is gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.