Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



(Mis)Representations of older consumers in advertising: stigma and inadequacy in ageing societies
Indexado
WoS WOS:000596346700001
Scopus SCOPUS_ID:85097025998
DOI 10.1080/0267257X.2020.1850511
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



How do older consumers in an ageing society interpret and make sense of cultural media products, such as advertising campaigns, portraying their cohort? A qualitative study analysing 626 advertisements and drawing from 18 consumer interviews in Brazil shows how older consumers reject stereotypical images of their cohort in advertising even when the images are positive. Older individuals seek to distance themselves from stereotypical social images of old age, placing themselves in a liminal state of being 'not too old but no longer young'. This research speaks to the opportunities of cultural media producers to better align their messages with legislative and regulatory efforts to portray older consumers more realistically to successfully destigmatise this section of the population.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Business
Management
Scopus
Strategy And Management
Marketing
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rosenthal, Benjamin Hombre Fundacao Getulio Vargas - Brasil
2 Cardoso, Flavia Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
3 Abdalla, Carla Mujer Fac Armando Alvares Penteado - Brasil
Business School - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fundacao Getulio Vargas

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was developed using research funds from both Fundacao Getulio Vargas and Universidad Adolfo Ibanez

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.