Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Reading and narrative performance in students with Specific Language Impairment Desempeño lector y narrativo en escolares con trastorno específico del lenguaje
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84874878374
DOI
Año 2012
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The aims of this research are to know the reading and narrative performance of students with SLI and to study the possible relationships between narrative performance and reading achievement in these subjects. We worked with 31 students (12 students with SLI and grammatical deficit and 19 students without language problems). All the students coursed their 1st grade in primary schools with integration projects. Their narrative discourse, decoding and reading comprehension was assessed. The results showed that school children with SLI have problems, as a group, in reading (comprehension and decoding) although their reading performances are variable. Furthermore, they show a similar narrative performance to students without language problems. Finally, there was no relationship between reading performance and oral narrative skills in both groups.

Revista



Revista ISSN
Onomazein 0717-1285

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 COLOMA-TIRAPEGUI, CARMEN JULIA Mujer Universidad de Chile - Chile
2 PAVEZ-GUZMAN, MARIA MERCEDES Mujer Universidad de Chile - Chile
3 PENALOZA-CASTILLO, CHRISTIAN IVAN Hombre Universidad de Chile - Chile
4 ARAYA-CASTILLO, CLAUDIA IVONNE Mujer
5 Maggiolo Landaeta, Mariangela Mujer Universidad de Chile - Chile
6 Palma, Sandra Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.