Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Impact of a blended ICT adoption model on Chilean vulnerable schools correlates with amount of on online practice
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:84924989487
DOI
Año 2013
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The impact of a blended ICT adoption model in 15 fourth grade classes from 11 vulnerable Chilean schools is analyzed. In this model, twice a week students attend a computer lab where the lab teacher and the class teacher select and assign on line math exercises. The platform contains approximately 2,000 exercises, but it is constantly growing with exercises introduced by teachers. During sessions the system continuously tracks students and detects students that are falling behind, allowing teachers to provide real time support and drive the progression of the entire class as a whole. Students that finish early and with good performances are assigned as part of the support team for the rest of the session. After a year of implementation, the national assessment test SIMCE math on these classes raised 0.38 standard deviations. This is more than three times the historic national improvement in 2011. The statistical analysis shows that the improvement was independent of teacher effects, and correlates with the average number of on line exercises done per student in that year.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ARAYA-SCHULZ, ROBERTO Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Van der Molen, Johan Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.