Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Workshop 2: Bus rapid transit as part of enhanced service provision
Indexado
WoS WOS:000209454500013
Scopus SCOPUS_ID:84870301997
DOI 10.1016/J.RETREC.2012.06.001
Año 2013
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Workshop 2 focused on the role of BRT as part of enhanced public transport service provision. Discussion topics included case studies around the world; improved performance and operations; and better contracts, institutional settings and enhanced policies. BRT was identified as a vital component of modern public transport systems due to its ability to provide high performance and rapid implementation at a lower cost than comparable rail transit. The participants concluded that on top of improving trunk transit corridors, it is important to look to the first and last kilometers and the connections among transport modes. In addition, it is important to consider all dimensions, not just the technical issues. The workshop identified the desirable ingredients for BRT success, created a table of bus based options for different applications and a list of research topics. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Economics
Transportation
Scopus
Economics, Econometrics And Finance (Miscellaneous)
Transportation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ortega, Juan Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
1 Munoz, Juan-Carlos - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Hidalgo, Dario Hombre WRI Ctr Sustainable Transport - Estados Unidos
EMBARQ - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 22.22 %
Citas No-identificadas: 77.78 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 22.22 %
Citas No-identificadas: 77.78 %

Financiamiento



Fuente
Volvo Research and Educational Foundations
Across Latitudes and Countries-Bus Rapid Transit ALC-BRT Center of Excellence - Volvo Research and Educational Foundations VREF

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors acknowledge the support of the Across Latitudes and Countries-Bus Rapid Transit ALC-BRT Center of Excellence (www.brt.cl), financed by Volvo Research and Educational Foundations VREF (www.vref.se). ALC-BRT works as a consortium of Pontificia Universidad Catolica de Chile (PUC), Massachusetts Institute of Technology (MIT), Instituto Tecnico Superior de Lisboa, The University of Sydney and EMBARQ - The WRI Center for Sustainable Transport, including its network of centers of sustainable transport. The authors also thank the THREDBO 12 organizers for providing such a great venue for learning and collaboration.
The authors acknowledge the support of the Across Latitudes and Countries-Bus Rapid Transit ALC-BRT Center of Excellence ( www.brt.cl ), financed by Volvo Research and Educational Foundations VREF ( www.vref.se ). ALC-BRT works as a consortium of Pontificia Universidad Católica de Chile (PUC), Massachusetts Institute of Technology (MIT), Instituto Técnico Superior de Lisboa, The University of Sydney and EMBARQ - The WRI Center for Sustainable Transport, including its network of centers of sustainable transport. The authors also thank the THREDBO 12 organizers for providing such a great venue for learning and collaboration.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.