Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ADHD children outperform normal children in an artificial grammar implicit learning task: ERP and RT evidence
Indexado
WoS WOS:000275813800029
Scopus SCOPUS_ID:77649235653
DOI 10.1016/J.CONCOG.2009.09.006
Año 2010
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study focuses on Implicit learning (IL) in children One of the main debates in this field concerns the Occurrence of IL indicators in experimental settings and its manifestation in different populations In this research, we are looking for evidence of the occurrence of IL in normal children and in children with Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD). based on the relationship between accuracy. reaction time and event-related potentials (ERPs). Our results show differences between the analyzed groups with respect to markets for electrophysiological activity and reaction time. but not for accuracy In consequence, we Suggest that research in IL should explore different indicators and their relationship with the cognitive processing levels involved In addition, IL might involve different forms of information processing in normal children and children with ADHD. We discuss the possible impact of these findings for future research (C) 2009 Elsevier Inc All rights reserved

Revista



Revista ISSN
Consciousness And Cognition 1053-8100

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Experimental
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ROSAS-DIAZ, RICARDO RENE Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 CERIC-GARRIDO, FRANCISCO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Aparicio, Andres Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 MOURGUES-CODERN, CATALINA VALERIE Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 THIBAUT-PAEZ, CAROLINA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
6 HURTADO-LEON, ESTEBAN ANDRES Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
7 ARAVENA-RODRIGUEZ, MARIA TERESA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.