Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Reconsidering repetition in language education: an edusemiotic approach
Indexado
WoS WOS:000481521300006
Scopus SCOPUS_ID:85052330603
DOI 10.1080/10350330.2018.1514777
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Since behaviorism fell out of favor as one of the prominent learning theories, language education has done away with using repetition of linguistic forms as one of the important strategies used in second-language classrooms. As a new direction in educational philosophy and theory, edusemiotics can offer a new perspective about the use of repetition in learning a new language. When language forms are treated as signs and not as substances, as in edusemiotics, linguistic particles can never be truly repeated, but each instance of a repetition of a language particle and structure disambiguates the meaning of a form in a different context. This paper argues that the repetition of language forms at the lexical, syntactical, phonetic, and discursive levels aids language learners to intuit meaning and function in the new language. Further, it is discussed that repetition of language forms prompts language learners to look for similarity in patterns between linguistic structures rather than surface-level similarity of forms of language. Finally, the use of linguistic repetition is examined for its affective and poetic bearing, as an important aspect of the acquisition of language.

Revista



Revista ISSN
Social Semiotics 1035-0330

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Communication
Linguistics
Humanities, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Atoofi, Saeid - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Chilean FONDECYT, Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Chilean FONDECYT, Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico [grant number 1160402].
This work was supported by the Chilean FONDECYT, Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico [grant number 1160402].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.