Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Educational research in Cuba: the delayed rescue of the "child thrown out with the dirty water"
Indexado
WoS WOS:000488745900001
DOI
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Presently article is made a critical valuation of the lamentable persistence of the scientific discoveries carried out by the author in the 2016, at times of the presentation of its Thesis in option to Doctor's scientific degree in Sciences, in which carried out a critical balance of the quality of the scientific investigation in the Cuban educational field, in the last ones almost twenty years. As that previous work, this article is a convocation to the rescue, on the base of the reflection and the collective debate, of the methodological values that characterized the advances formerly reached by the Cuban educational investigation, before the regional atomization and the rupture epistemic that, apparently, it conditioned the critical economic situation of the country of beginnings of the years '90, well-known as Special Period. As in the 2016, the alternative for the Cuban scientific community continues being: to assume the challenges that involve to revert the created situation, or to continue generating investigation results and guiding master thesis and of doctorate already ballasted by the deficiencies identified, with the consequent worsening of the drop valuation and applicability of the results that unceasingly continue accumulating.

Revista



Revista ISSN
Atenas 1682-2749

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Torres Fernandez, Paul A. Hombre OREALC UNESCO - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.