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Explaining changes and trends in the airline industry: Economies of density, multiproduct scale, and spatial scope
Indexado
WoS WOS:000329148100002
Scopus SCOPUS_ID:84885976034
DOI 10.1016/J.TRE.2013.09.003
Año 2013
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Changes in the shape and size of airline networks have not been explained clearly from a cost perspective based on the finding of increasing returns to density for given route structures and constant returns to scale for variable network size. We reassessed the estimates of these economies by using new scale and scope indices, finding savings due to changes in route structures and various types of economies of spatial scope not previously calculated: network size, trunk-local services and domestic-international services. Results contribute new insights on the role of cost incentives in the observed changes and trends in the airline industry. (C) 2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.

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Disciplinas de Investigación



WOS
Engineering, Civil
Economics
Transportation
Operations Research & Management Science
Transportation Science & Technology
Scopus
Civil And Structural Engineering
Business And International Management
Transportation
SciELO
Sin Disciplinas

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 JARA-DIAZ, SERGIO RODOLFO Hombre Universidad de Chile - Chile
2 CORTES-CARRILLO, CRISTIAN EDUARDO Hombre Universidad de Chile - Chile
3 MORALES-DARKER, GABRIELA ANDREA Mujer Universidad de Chile - Chile

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Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 11.11 %
Citas No-identificadas: 88.89 %

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Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 11.11 %
Citas No-identificadas: 88.89 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondecyt, Chile
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Instituto de Sistemas Complejos de Ingeniería
Institute of Complex Engineering Systems

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Agradecimientos



Agradecimiento
This research was partially financed by Fondecyt, Chile, Grant 1120316, and the Institute of Complex Engineering Systems (Grants ICM: P-05-004-F and CONICYT: FB016). We thank Leonardo Basso for his comments and suggestions on earlier drafts of this paper and the referees. We particularly thank the referee who noted some significant evolutions in certain US airlines regarding networks (route structures) and aircraft sizes. Remaining errors are the authors' errors alone.
This research was partially financed by Fondecyt, Chile , Grant 1120316 , and the Institute of Complex Engineering Systems (Grants ICM: P-05-004-F and CONICYT: FB016 ). We thank Leonardo Basso for his comments and suggestions on earlier drafts of this paper and the referees. We particularly thank the referee who noted some significant evolutions in certain US airlines regarding networks (route structures) and aircraft sizes. Remaining errors are the authors’ errors alone.

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