Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Introduction to microbots: a hands-on, contest-driven, interdisciplinary course on mobile robot design in a developing country
Indexado
WoS WOS:000330119000005
Scopus SCOPUS_ID:84892618805
DOI 10.7227/IJEEE.50.4.5
Año 2013
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Engineering outreach in a developing country like Chile is a difficult challenge. Different reasons explain a sustained decrease in the number of students enrolling in engineering education in the past years, and a special effort is necessary to reverse this trend. Focusing on teamwork, the non-conventional undergraduate-level course described in this paper represents an opportunity for motivated students in a developing country to focus their abilities in engineering design. In order to make the course more attractive for students, the final project consisted of designing an autonomous robot to compete in a contest. This article reviews experiences associated with this course and the students' design teams over a five-year period. The course methodology is explained, and the results are summarised.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Scientific Disciplines
Engineering, Electrical & Electronic
Scopus
Education
Electrical And Electronic Engineering
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Troni, Giancarlo Hombre Johns Hopkins Univ - Estados Unidos
Johns Hopkins University - Estados Unidos
2 Abusleme, Angel - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 12.5 %
Citas No-identificadas: 87.5 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 12.5 %
Citas No-identificadas: 87.5 %

Financiamiento



Fuente
DirDoc
Department of Electrical Engineering, PUC-Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors recognise that all the course accomplishments are due to the highly talented and motivated students that enrolled in the course during the five years it was taught. The authors would also like to acknowledge the support provided by DirDoc and the Department of Electrical Engineering, PUC-Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.