Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Latin-American Primary School Principals Distribute Their Time and the Effect on Student Performance
Indexado
WoS WOS:000335767100006
Scopus SCOPUS_ID:84923649597
DOI 10.4438/1988-592X-RE-2011-361-138
Año 2013
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article reports the findings of research into how Latin-American principals distribute the time they devote to the performance of their functions, what characteristics of principals and schools affect principals' time distribution and how a principal's distribution of time influences the performance of the students at the principal's school. UNESCO's SERCE (Second Regional Comparative and Explanatory Study) database was mined for information about 2,580 principals from 16 Latin-American countries. Data indicate that just 57.7% of school principals in the region are occupied full-time by their school job, and on average they spend 80% of their school time on managerial work and the other 20% on classroom teaching. Of the time allocation directly related to management, principals spend an average of 25% on administrative tasks, 16% on activities related with instructive leadership and 16% on tasks pertaining to supervising and advising the teaching staff (although this varies widely among countries). It was also found that the principal's age, the school's size and the situation of the zone where the school is located are factors that influence time distribution. Lastly, the percentage of time principals spend on educational leadership tasks has a positive influence on the performance of the school's students. School management policies in Latin America should be reformulated to free principals from administrative tasks in order to enable them to devote themselves to activities related with educational leadership.

Revista



Revista ISSN
Revista De Educacion 0034-8082

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Murillo, F. Javier - UNIV AUTONOMA MADRID - España
Universidad Autónoma de Madrid - España
1 Murillo Torrecilla, F. Javier - UNIV AUTONOMA MADRID - España
Universidad Autónoma de Madrid - España
2 ROMÁN, MARCELA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
University Alberto Hurtado - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.