Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



PRIVATE SPEECH IN THE MESSAGES OF BILINGUAL AND MONOLINGUAL CHILDREN
Indexado
WoS WOS:000339646900004
Scopus SCOPUS_ID:84921744532
SciELO S0718-48832014000100004
DOI
Año 2014
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research examines the possible links between the presence of reflection markers and children's bilingual and monolingual communicative performance while carrying out a referential task. Reflection markers are conceptualized in a Vygotskian manner as private speech, and they are operationalized by the notion of informative fragmentation. A longitudinal study was conducted with 24 pairs of girls and boys, aged four to six years, using observational methodology The results show some divergence and similarities in the use of private speech as a function of linguistic group. At age six, the bilingual group performing the test in their mother tongue (moderate bilingual) presents more private speech, whereas the bilingual group that does not perform the test in their mother tongue (total bilingual) displays lower frequency of private speech. Messages of better quality were observed in the moderate bilingual and monolingual groups, and poorer quality in the total bilingual group. Among the similarities is the fact that the difficulty of the referent promotes the emergence of private speech in all the linguistic groups. In synthesis, if the task exceeds children's competence, the reflexive process is impaired, but this process can be regained as soon as a favorable situation is created in terms of communicative and cognitive control. It is concluded that private speech plays a relevant role in bilingual communicative development, an aspect that seems useful to explore.

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Linguistics, Letters And Arts

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Martin Martinez, Conchi San - Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España
1 SAN MARTÍN MARTÍNEZ, CONCHI - Universidad de Barcelona - España
Univ Barcelona - España
2 Boada Calbet, Humbert Hombre Univ Barcelona - España
Universidad de Barcelona - España
2 Calbet, Humbert Boada Hombre Universitat de Barcelona - España
3 Forns Santacana, Maria Mujer Univ Barcelona - España
Universidad de Barcelona - España
3 Santacana, Maria Forns Mujer Universitat de Barcelona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.