Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



When Does Inter-School Competition Matter? Evidence from the Chilean "Voucher" System
Indexado
WoS WOS:000340291900001
Scopus SCOPUS_ID:84889024658
DOI 10.1515/BEJEAP-2012-0032
Año 2013
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



I investigate the effects of voucher-school competition on educational outcomes. I test whether voucher-school competition (1) improves student outcomes and (2) has stronger effects when public schools face a hard-budget constraint. Since both voucher-school competition and the degree of hardness of the budget constraint for public schools are endogenous to public school quality, I exploit (i) the interaction of the number of Catholic priests in 1950 and the institution of the voucher system in Chile in 1981 as a potentially exogenous determinant of the supply of voucher schools and (ii) a particular feature of the electoral system that affects the identity of the mayors of different counties (who manage public schools) as a source of exogenous variation in the degree of hardness of the public schools' budget constraints. Using this information, I find that (1) an increase of one standard deviation of the ratio of voucher-to-public schools increases test scores by just around 0.10 standard deviations; and (2) the effects are significantly bigger for public schools facing more binding minimum enrollment levels.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Economics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 GALLEGO-YANEZ, FRANCISCO ANTONIO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 18.18 %
Citas No-identificadas: 81.82 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 18.18 %
Citas No-identificadas: 81.82 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Acknowledgments: I thank Jacob Vigdor and Till Requate (the editors), two anonymous referees, Daron Acemoglu, Josh Angrist, David Autor, Miriam Bruhn, Ricardo Caballero, Dante Contreras, Dora Costa, Alexandre Debs, Amy Finkelstein, Julio Guzmán, Jerry Hausman, Andrés Hernando, Daniel Hojman, Caroline M. Hoxby, Chang-Tai Hsieh, Borja Larraín, Jin Li, Norman Loayza, John Londregan, Bruce Meyer, Arturo Ramírez-Verdugo, Casey Rothschild, José Tessada, Andrea Tokman, Sergio Urzua, Bernardita Vial and seminar participants at the Central Bank of Chile, Dartmouth College, the University of Chicago, MIT, Northwestern University, Princeton Univer, U.C.-Irvine, and Washington U.-St. Louis for comments; the Chilean Ministry of Education for access to data, especially Mauricio Jélvez and Claudia Matus; Sr. M. Jimena Alliende, Fr. Juan Díaz s.j., and Br. Aldo Pasalacqua for information on Catholic schools; Gregory Elacqua for sharing information; Donna Zerwitz and Johanna Marris for editing help; and FONDECYT (Project # 1100623) for financial support. The usual disclaimer applies.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.