Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Web metadata extraction and semantic indexing for learning objects extraction
Indexado
WoS WOS:000341094000020
Scopus SCOPUS_ID:84906784321
DOI 10.1007/S10489-014-0557-6
Año 2014
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Secondary-school teachers are in constant need of finding relevant digital resources to support specific didactic goals. Unfortunately, generic search engines do not allow them to identify learning objects among semi-structured candidate educational resources, much less retrieve them by teaching goals. This article describes a multi-strategy approach for semantically guided extraction, indexing and search of educational metadata; it combines machine learning, concept analysis, and corpus-based natural language processing techniques. The overall model was validated by comparing extracted metadata against standard search methods and heuristic-based techniques for Classification Accuracy and Metadata Quality (as evaluated by actual teachers), yielding promising results and showing that this semantically guided metadata extraction can effectively enhance access and use of educational digital material.

Revista



Revista ISSN
Applied Intelligence 0924-669X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Computer Science, Artificial Intelligence
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ATKINSON-ABUTRIDY, JOHN ANTHONY Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 Gonzalez San Martin, Andrea Mujer Universidad de Concepción - Chile
3 MUNOZ-MORALES, MAURICIO ERNESTO Mujer Universidad de Concepción - Chile
4 ASTUDILLO-ROJAS, HERNAN ENRIQUE Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
FONDECYT (Chile)
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
CCTVal (Chile)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was supported by FONDECYT (Chile) under grant number 1130035, and project grant Basal FB0821 CCTVal (Chile)
This research was supported by FONDECYT (Chile) under grant number 1130035, and project grant Basal FB0821 CCTVal (Chile)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.