Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning to become a teacher in the 21st century: ICT integration in Initial Teacher Education in Chile
Indexado
WoS WOS:000342967800017
Scopus SCOPUS_ID:84907340973
DOI
Año 2014
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper presents the most relevant results from a national study about the availability and use of ICT in 46 Initial Teacher Education institutions in Chile, implemented during 2009 as part of the OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) international project "ICT in Initial Teacher Training." Main findings show an overall favorable context for the pedagogical use of ICT in such institutions, in terms of ICT infrastructure, support, policies and teachers' self-reported ICT related skills. In addition, teachers report a quite frequent use of some ICT resources, giving a high importance to students' learning of ICT. However, ICT integration is limited to a few specific resources (mainly computers and projectors), mostly applied to perform "traditional" pedagogical activities. Therefore, the expectations about the improvement of teaching and learning in Teacher Education in Chile through the integration of ICT, are not been fulfilled yet. This paper can constitute a significant contribution for developing more innovative and better quality pedagogical practices in this education level.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 BRUN-RICO, MARIO RUBEN Hombre Universidad de La Frontera - Chile
2 HINOSTROZA-SCHEEL, JUAN ENRIQUE Mujer Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.25 %
Citas No-identificadas: 93.75 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.25 %
Citas No-identificadas: 93.75 %

Financiamiento



Fuente
Centre for Research on Educational Policy and Practice
Chilean Ministry of Education, through its Center for Education and Technology (CET)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Our gratitude to the Chilean Ministry of Education, through its Center for Education and Technology (CET) and to the Centre for Research on Educational Policy and Practice (Grant CIE01-CONICYT), for supporting this research. We are also grateful to the authorities and other actors from the institutions participating in this research, for their collaboration and readiness.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.