Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.1080/11356405.2014.965448 | ||||
| Año | 2014 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
This article discusses the methodologies used to access the implicit theories and conceptions that underlie teachers' teaching practices, as well as the theoretical-methodological assumptions behind these approaches. The study was planned stressing the importance of inquiring into both subjectivity as a polyphonic construct and the practices inherent to different discursive genres, bearing in mind the theoretical and methodological potential of dialogic discourse analysis.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | MEDINA-MORALES, LORENA PIA | Mujer |
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
|
| Agradecimiento |
|---|
| This review emerged from the study entitled Teorías implícitas y paradigmas discipli-nares y pedagógicos de los docentes responsables del aprendizaje inicial del lenguaje escrito (Implicit theories and disciplinary and pedagogical paradigms of teachers in charge of initial written language learning) conducted at the Centre for Studies of Educational Policies and Practices (CPPE) financed by Conicyt, Chile. / Esta reseña surge de la investigación Teorías implícitas y paradigmas disciplinares y pedagógicos de los docentes responsables del aprendizaje inicial del lenguaje escrito, realizada en el Centro de Estudios de Políticas y Prácticas en Educación, CEPPE, financiada por Conicyt, Chile. |