Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The development of academic argumentative writing: discourse markers
Indexado
WoS WOS:000359437700016
Scopus SCOPUS_ID:84988926669
DOI 10.7764/ONOMAZEIN.30.13
Año 2014
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The difficulties that college students and initial teacher training programs have to produce academic texts have been highlighted by INICIA test (assessment of graduates of education) and several studies in the area of academic literacy (Carlino, 2005; Castello, 2009; Foster & Russell, 2002; Parodi, 2010; Swales & Feak, 2004). It is for this reason that this study addressed problems of writing that students have nowadays, through the analysis of the use of discourse markers in argumentative texts (Ducrot, 2001; Martin Zorraquino & Portoles, 1999; Montolio, 2001; Portoles, 1998 & 2010). The corpus consisted of 40 essays written by students of Elementary Education and 40 essays of the previous group after an academic literacy plan. With regard to the methodology, it is a descriptive and quantitative study of texts and discourse markers, as they evaluated the effectiveness of essays using a rubric and analyzed its structure and functioning of their discourse markers. The correspondence between the appropriateness of these links and the logical progression of essays in which they operate was observed, and thus it was found that discourse markers have a prominent role in inference processing and producing coherent texts. Finally, it was also found that the development of academic writing through a plan aimed to their teachers had a positive impact on the students' texts.

Revista



Revista ISSN
Onomazein 0717-1285

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Errázuriz-Cruz, María Constanza Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.