Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Written comments as a genre oriented to the achievement of another genre in the academic writing process
Indexado
WoS WOS:000359437700021
Scopus SCOPUS_ID:84988934597
DOI 10.7764/ONOMAZEIN.30.21
Año 2014
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



When supporting student's writing process, teachers normally leave written comments on their papers. Teacher written comments represent a discursive genre that presents constant features, even though teachers and tutors usually do not receive specific training on them. Teacher written comments are a dialogic resource aimed at guiding the writing of students venturing into the learning of a new subject. In this sense, written comments are a genre oriented to the appropriation of another discursive genre on the part of the writer. Teacher written comments are a type of feedback resource that already has wide array of research in English both as a first and as a second language. The objective of this monograph is to present the main research developed in English on written comments and to propose an explanatory theoretical framework from the discursive genre theory. Current literature provides information on the linguistic, discursive, and rhetorical features that characterize written comments, as well as the reaction they produce in students. This paper conveys the idea that teacher written comments are a rich field of study that provides information on how a genre, in the dialogic writing process, favors learning of another genre.

Revista



Revista ISSN
Onomazein 0717-1285

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Tapia Ladino, Monica Mujer Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.