Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: a randomized-group design
Indexado
WoS WOS:000363512000001
Scopus SCOPUS_ID:84947220444
DOI 10.3389/FPSYG.2015.01528
Año 2015
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study analyzed the effects of five types of homework follow-up practices (i.e., checking homework completion; answering questions about homework; checking homework orally; checking homework on the board; and collecting and grading homework) used in class by 26 teachers of English as a Foreign Language (EFL) using a randomized-group design. Once a week, for 6 weeks, the EFL teachers used a particular type of homework follow-up practice they had previously been assigned to. At the end of the 6 weeks students completed an EFL exam as an outcome measure. The results showed that three types of homework follow-up practices (i.e., checking homework orally; checking homework on the board; and collecting and grading homework) had a positive impact on students' performance, thus highlighting the role of EFL teachers in the homework process. The effect of EFL teachers' homework follow-up practices on students' performance was affected by students' prior knowledge, but not by the number of homework follow-up sessions.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Rosario, Pedro Hombre Univ Minho - Portugal
Universidade do Minho - Portugal
2 Nunez, Jose C. Hombre Univ Oviedo - España
Universidad de Oviedo - España
3 Vallejo-Seco, Guillermo Hombre Univ Oviedo - España
Universidad de Oviedo - España
4 Cunha, Jennifer Mujer Univ Minho - Portugal
Universidade do Minho - Portugal
5 Nunes, Tânia - Universidade do Minho - Portugal
Univ Minho - Portugal
6 Suárez, Natalia Mujer Univ Oviedo - España
Universidad de Oviedo - España
7 FUENTES-MUNOZ, SONIA Mujer Univ Minho - Portugal
Universidad Central de Chile - Chile
Universidad Autónoma de Chile - Chile
Universidade do Minho - Portugal
8 Moreira, Tania Mujer Univ Minho - Portugal
Universidade do Minho - Portugal

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 18.75 %
Citas No-identificadas: 81.25 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 18.75 %
Citas No-identificadas: 81.25 %

Financiamiento



Fuente
FEDER
Portuguese Foundation for Science and Technology
Spanish Ministry of Education and Science
Portuguese Ministry of Education and Science
Council of Economy and Employment of the Government of the Principality of Asturias, Spain

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was supported by the Portuguese Foundation for Science and Technology and the Portuguese Ministry of Education and Science through national funds and when applicable co-financed by FEDER under the PT2020 Partnership Agreement (UID/PSI/01662/2013), by the Spanish Ministry of Education and Science (Proyects: EDU2014-57571-P and PSI-2011-23395) and by Council of Economy and Employment of the Government of the Principality of Asturias, Spain (Proyect: FC-15-GRUPIN14-053).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.