Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ROLE OF THE MENTOR'S COMMENTS IN THE PERFORMANCE OF MATHEMATICS TEACHERS
Indexado
WoS WOS:000364036500003
DOI
Año 2015
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We study the relationship between mentors' and mathematics teachers' performance in an education program. To this end, we characterize the relationship between the changes made in the written productions of three groups of teachers and the characteristics of their mentors' comments that could motivate those changes-type of comment, content, and knowledge type. The analysis of these relationships was performed with the help of contingency tables and logistic regressions. We found that, for the whole group of teachers, the changes made by them depend on the type of knowledge and on the content to which the comments refer.

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Scientific Disciplines
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez, Pedro Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 Arias, Marlene Mujer UNIV CARABOBO - Venezuela

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Spanish Ministry of Science and Technology
Centro de Investigacion y Formacion en Educacion [Center for research and training in Education] (CIFE) of the Universidad de los Andes, Bogota, Colombia

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The work on this paper was partially supported by project EDU2012-33030 of the Spanish Ministry of Science and Technology and the Centro de Investigacion y Formacion en Educacion [Center for research and training in Education] (CIFE) of the Universidad de los Andes, Bogota, Colombia. We are grateful to Maria Jose Gonzalez for their comments on an earlier version of the manuscript.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.