Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Users and Technologies in Education: A Pending Course
Indexado
WoS WOS:000364718200062
Scopus SCOPUS_ID:84947063430
DOI 10.1007/978-3-319-20609-7_62
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This research aims to determine which factors influence the Intention to Use Technologies in the education sphere, by using Technology Acceptance Model with university students across two technologies having similar characteristics: SIGA and SGDI. The results shows that the most important factor when determining Intention to Use of an educational technology is Perceived Usefulness. Subsequently, TAM is applied considering the moderating effect of intensity, finding that for intensive SGDI users, the influence of Perceived Usefulness is greater than in normal users, and conversely, the influence of Perceived Ease of Use in intensive users of SIGA is greater than that in normal users, whereas the impact of Perceived Usefulness decreases. Recommendations states that future investigations should focus on the study of the impact generated by the use of software in classrooms, both for students during their training process and for professors in their educational work.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 FERNANDEZ-ROBIN, CRISTOBAL Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 McCoy, Scott Hombre Mason Sch Business - Estados Unidos
Raymond A. Mason School of Business - Estados Unidos
3 Yanez Martinez, Diego Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 YANEZ-MARTINEZ, DIEGO IGNACIO Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
4 Zaphiris, P -
5 Ioannou, A -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.