Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Destination Brand Equity for Australia: Testing a Model of CBBE in Short-Haul and Long-Haul Markets
Indexado
WoS WOS:000367268800006
Scopus SCOPUS_ID:84950336359
DOI 10.1177/1096348013491604
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study of destination brand performance measurement has only emerged in earnest as a field in the tourism literature since 2007. The concept of consumer-based brand equity (CBBE) is gaining favor from services marketing researchers as an alternative to the traditional net-present-value of future earnings' method of measuring brand equity. The perceptions-based CBBE model also appears suitable for examining destination brand performance, where a financial brand equity valuation on a destination marketing organization's balance sheet is largely irrelevant. This is the first study to test and compare the model in both short- and long-haul markets. The article reports the results of tests of a CBBE model for Australia in a traditional short-haul market (New Zealand) and an emerging long-haul market (Chile). The data from both samples indicated destination brand salience, brand image, and brand value are positively related to purchase intent for Australia in these two disparate markets.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Hospitality, Leisure, Sport & Tourism
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pike, Steven Hombre Queensland Univ Technol - Australia
Queensland University of Technology QUT - Australia
Queensland University of Technology - Australia
2 BIANCHI-MONASTERIO, CONSTANZA CAROLINA Mujer Queensland Univ Technol - Australia
Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
Queensland University of Technology QUT - Australia
Queensland University of Technology - Australia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 1.64 %
Citas No-identificadas: 98.36 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 1.64 %
Citas No-identificadas: 98.36 %

Financiamiento



Fuente
Conicyt for the Research Centre for International Competitiveness

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We acknowledge the support of Conicyt for the Research Centre for International Competitiveness, project SOC 1105. This paper was prepared with the assistance of the Services Innovation Research Program, QUT Business School, Queensland University of Technology.
We acknowledge the support of Conicyt for the Research Centre for International Competitiveness, project SOC 1105. This paper was prepared with the assistance of the Services Innovation Research Program, QUT Business School, Queensland University of Technology.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.