Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Learning Visualization Strategies: A qualitative investigation
Indexado
WoS WOS:000369872400005
Scopus SCOPUS_ID:84956686334
DOI 10.1080/09500693.2015.1116128
Año 2015
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The following study investigates the range of strategies individuals develop to infer and interpret cross-sections of three-dimensional objects. We focus on the identification of mental representations and problem-solving processes made by 11 individuals with the goal of building training applications that integrate the strategies developed by the participants in our study. Our results suggest that although spatial transformation and perspective-taking techniques are useful for visualizing cross-section problems, these visual processes are augmented by analytical thinking. Further, our study shows that participants employ general analytic strategies for extended periods which evolve through practice into a set of progressively more expert strategies. Theoretical implications are discussed and five main findings are recommended for integration into the design of education software that facilitates visual learning and comprehension.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 HALPERN-JELIN, DANIEL MATIAS Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Oh, Kyong Eun - Simmons Coll - Estados Unidos
Simmons College - Estados Unidos
Simmons University - Estados Unidos
3 Tremaine, Marilyn Mujer RUTGERS STATE UNIV - Estados Unidos
Rutgers University–New Brunswick - Estados Unidos
4 Chiang, James - RUTGERS STATE UNIV - Estados Unidos
5 Bemis, Karen Mujer RUTGERS STATE UNIV - Estados Unidos
School of Environmental and Biological Sciences - Estados Unidos
Rutgers University–New Brunswick - Estados Unidos
6 Silver, Deborah Mujer RUTGERS STATE UNIV - Estados Unidos
Rutgers University–New Brunswick - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
National Science Foundation
Directorate for Computer and Information Science and Engineering

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the National Science Foundation under Grant #0753176.
This work was supported by the National Science Foundation under Grant #0753176.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.