Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



University Students' Perceptions of E-Portfolios and Rubrics as Combined Assessment Tools in Education Courses
Indexado
WoS WOS:000370751600004
Scopus SCOPUS_ID:84958211869
DOI 10.1177/0735633115612784
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article presents a study with a twofold research aim: (a) to ascertain university students' perceptions on two combined assessment tools (e-portfolios and formative rubrics) and (b) to identify if among students there were differing perceptions on the use of e-portfolios, and what factors favored acceptance of these. The data gathering method was a questionnaire administered to 247 students on the Education Degree at the University of Barcelona. Regarding our first aim, it was confirmed that although the portfolio and rubrics were used in combination, students viewed each of them independently. Regarding the second aim, we identified four groups and a range of factors that may explain the varying perceptions of the portfolios and rubrics. Favorable factors were, in first place, greater teacher experience in using the digital portfolios; second, continuous technical support for their use; third, their having greater weight in assessment; and fourth, smaller class sizes.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CONTRERAS-HIGUERA, WILLIAMS EHIL - Universidad del Bío Bío - Chile
2 Martinez-Olmo, Francesc Hombre Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España
3 RUBIO-HURTADO, MARIA JOSE Mujer Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España
4 Vila-Banos, Ruth Mujer Univ Barcelona - España
Universitat de Barcelona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universitat de Barcelona (Spain), Projectes d'Innovacio Docent

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This article is supported by the funding received from Universitat de Barcelona (Spain), Projectes d'Innovacio Docent 2012. The grant number was 2012PIDUB/106.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.