Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



INITIAL TRAINING OF TEACHERS OF BASIC EDUCATION IN CHILE: REFLECTIONS AND ANALYSIS OF THE ICT CURRICULUM GUIDELINES
Indexado
WoS WOS:000376685706128
DOI
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this study was to analyse the directions followed by curricular proposals in the field of ICTs within the initial training of elementary school teachers, and to evaluate their appropriateness with respect to the challenges of this field. To this end, we analysed the curricula of almost all Pedagogy in Elementary Education programs. With regard to the study programs, we present the results of the review of 10 ICT study programs. We analysed the data we obtained in light of Krumsivik's digital competence model (2008), which served as a reference point on current professional requirements in the field. The limitation of this study was that we could not encompass all Pedagogy in Elementary education programs. We shall strive to fulfil this objective in future investigations.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Del Prete, Annachiara Mujer Univ Rovira & Virgili - España
2 Zamorano Huerta, Leandro Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile
3 GomezChova, L -
4 LopezMartinez, A -
5 CandelTorres, I -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.