Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



TRAINING IN MATHEMATICS BASED ON COMPETENCES: SUCCESSFUL EXPERIENCES IN CHILEAN SCHOOLS
Indexado
WoS WOS:000377304003019
DOI
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The results show that teachers' performance in didactic-mathematic tasks improves substantially, thus improving their teaching performance. They also showed specific competences such as the ability to apply disciplinary knowledge, the ability to use different teaching strategies; ability to promote learning by problem-solving and the ability to use updated assessment methods. The project made possible to validate a strategy of lifelong improvement in mathematics, based on the professional competences of teachers and their didactic transposition in the classroom, as an alternative to consolidate learning in areas considered vulnerable in two regions the country.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 DIAZ-QUEZADA, VERONICA Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
2 Poblete, Alvaro Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
3 Chova, LG -
4 Martinez, AL -
5 Torres, IC -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.