Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



AFFECTIVE FILTER AND COMPREHENSIBLE INPUT IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION ON THE WEB
Indexado
WoS WOS:000377304003072
DOI
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Learners, at the time of learning a second or foreign language, can experience stress, over anxiety or low self-esteem; these factors might block out all the possible input. Low anxiety classes and meaningful learning combined are needed for language acquisition. This is why having students in an environment where they feel comfortable interacting with English is crucial in order to increase their confidence regarding the second language. This study attempts to illustrate the pedagogical impact and effectiveness of a virtual immersion program for undergraduate English pedagogy students. This Virtual Immersion Program (VIP) is a web page designed for students to explore different learning experiences at will. We will discuss the positive or negative impact of the VIP upon their regular English language learning process.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Lacazette, Mauricio Hombre Universidad Católica del Norte - Chile
2 ROJAS-GUTIERREZ, MACARENA Mujer Universidad Católica del Norte - Chile
3 Chova, LG -
4 Martinez, AL -
5 Torres, IC -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.