Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



DETERMINANTS OF THE LEVEL OF SATISFACTION OF STUDENTS IN THEIR SCHOOLS: AN EXPLORATORY STUDY IN CHILE
Indexado
WoS WOS:000378102500005
DOI
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study aims to explore what dimensions and/or variables influence the level of satisfaction of students. To this end, we worked with a sample of 87 middle school students that participated in the University Admission Test in Northern Chile, to whom a questionnaire specifically design for this exploratory study was applied. The gathered data was statistically analyzed by means of a multiple regression model, considering satisfaction in school as the dependent variable and, degree of justice, degree of collaboration by teachers and degree of collaborative relation among students, as the independent variables. Results showed that justice in school, teachers' collaboration, and collaboration among students explain 49.3% of the variance of student satisfaction in the analyzed sample, this proportion being statistically significant. Finally, it could be concluded that, although this is an exploratory study and, thus, the results cannot be extrapolated, it reveals findings that have theoretical relevance and contribute with empirical evidence of a subject scarcely studied in Chile.

Revista



Revista ISSN
Interciencia 0378-1844

Disciplinas de Investigación



WOS
Ecology
Scopus
Multidisciplinary
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Liliana, Pedraja Rejas Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Univ Politecn Valencia - España
Universidad de Tarapacá - Chile
2 RODRIGUEZ-PONCE, EMILIO RENE Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
UNIV COMPLUTENSE MADRID - España
UNIV AUTONOMA BARCELONA - España
3 Rodriguez Mardones, Patricio Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
Ctr Formación Técnica de Tarapacá - Chile
Ctr Formac Tecn Tarapaca - Chile
4 GANGA-CONTRERAS, FRANCISCO ANIBAL Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
Univ Libre Sci Entreprise & Technol Bruxelles - Bélgica
Universidad de Los Lagos - Chile
5 Villegas Villegas, Francisco Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - España
Univ Barcelona - España
Universidad de Antofagasta - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.