Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



THE IMPORTANCE OF INCLUSIVE EDUCATION FOR WORK WITH CHILDREN WITH ACADEMIC TALENT
Indexado
WoS WOS:000378328400011
DOI 10.4151/07189729-VOL.55-ISS.1-ART.391
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper seeks to position the importance of inclusive education that favors diversity of pupils and students in the Chilean school system, particularly those with academic talent. It follows that these issues favor the construction of knowledge and a shared dialogue between teachers, prospective teachers and educators, in order to have professionals who recognize and enhance academic talent in young children and those who possess it. Thus, an educational and psycho-educational analysis of the meaning of diversity educates students with academic talent, within a framework that promotes inclusion and respect for diversity. It is argued that the itineraries of teaching degree programs should prepare teachers who are able to educate on diversity and meet the needs of all students including those with academic talent.

Revista



Revista ISSN
Perspectiva Educacional 0718-9729

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Education, Special
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Llancavil Llancavil, Daniel Rodrigo Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Lagos Gonzalez, Luis Felipe Hombre Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.