Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



LEARNING STYLES OF STUDENTS OF MIDWIFERY AND CHILDCARE AT UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA IN 2013
Indexado
WoS WOS:000379502300006
DOI
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article includes a descriptive analysis of the learning styles of first to fourth-year students in the Midwifery and Infant Care Program at the Universidad de La Frontera (Chile) in 2013. The self-administered Honey-Alonso questionnaire was applied to the participants. The sample included 156 students, or 96% of the study population. The demographic variables were gender, course and age. The programs STATA 14.0 and Excel were used for the analysis. The results showed the preferred style was theoretical, followed closely by the active and pragmatic styles. The reflective style stood out for low and very low preferences. Therefore, reinforcement is suggested with implementable learning strategies such as written work at all levels, progress reports, discussion forums, formative assessments via platform with sentence completion and twin terms, and the use of keyboards in class with agree/disagree questions.

Revista



Revista ISSN
Journal Of Learning Styles 2332-8533

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Alvear Aguirre, Grettel - Universidad de La Frontera - Chile
2 Gittermann Cid, Resi Mujer Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.