Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Opening up "spaces for manoeuvre': English teacher perspectives on learner motivation
Indexado
WoS WOS:000380367700004
Scopus SCOPUS_ID:84930150543
DOI 10.1080/02671522.2015.1049287
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This qualitative study explores teachers' perspectives on learner motivation for English in Chilean secondary schools. Drawing both on motivation theories and on concepts related to teacher cognition, autonomy and agency, the analysis of 19 semi-structured interviews with Chilean English teachers sheds light on the difficulties that many teachers have in motivating their students so that they engage in classroom activities and learning. Findings show that teachers with a developed sense of agency report higher levels of learner motivation. Salient features of their accounts are classroom practices that grant students immediate positive experiences while learning English, rather than referring to future benefits. Other features are autonomous learning tasks, and a context-appropriate, empowering selection of cultural contents. The discussion suggests that teachers need to develop a sound sense of agency to identify spaces to manoeuvre' between external constraints, such as curricular policies or lack of parental support, and possible internal constraints, such as paralysing beliefs about their own competence or a limited cultural repertoire to draw on in order to make English lessons motivating and meaningful for their students. For improved learner motivation and meaningful learning, research needs to support teachers' autonomy in times of increasing curricular regulation and standardisation of knowledge.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Glas, Katharina Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 16.67 %
Citas No-identificadas: 83.33 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 16.67 %
Citas No-identificadas: 83.33 %

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.