Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Predictive Current Control Of A Four-Wire, Active Power Filter For An Unbalanced Utility Load Of Metro Railway
Indexado
WoS WOS:000380443600017
Scopus SCOPUS_ID:84964867458
DOI 10.1109/PRECEDE.2015.7395587
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper presents a typical topology of medium-power, active power filter that utilizes a one-step ahead current controller to improve the power quality of a four-wire, unbalanced nonlinear load without using an additional switching limb to regulate the neutral current. In contrast to commonplace control techniques of shunt active filters, the one-step ahead strategy, or predictive control method of the presented circuit, determines the switching of the active filter and, thereby, the generation of its currents, such that the supply current waveforms become virtually sinusoidal waves, being its THD -% when the filter is operated with a 2kW load. The principle of operation of the switching control scheme is analysed, using a space vector technique for simple implementation together with a description of its practical development, showing experimental results obtained with a 2kW prototype.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Araujo-Vargas, Ismael - Instituto Politécnico Nacional - México
2 Salas-Duarte, Sergio Hombre Inst Politecn Nacl - México
Instituto Politécnico Nacional - México
3 Araujo-Vargas, Ismael Hombre Inst Politecn Nacl - México
Instituto Politécnico Nacional - México
3 Ramirez-Hernandez, Jazmin Mujer Inst Politecn Nacl - México
Instituto Politécnico Nacional - México
4 Del-Muro-Cuellar, Basilio Hombre Inst Politecn Nacl - México
Instituto Politécnico Nacional - México
5 Rivera, M. - Universidad de Talca - Chile
6 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología
Instituto Politécnico Nacional
National Research Council of Science and Technology
Metropolitan Railway System of Mexico City
Institute of Science and Technology of Mexico City

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors are grateful to the National Council of Science and Technology (CONACyT), the National Polytechnic Institute (IPN) of Mexico, the Institute of Science and Technology of Mexico City (ICyT), for their encouragement and the realization of the prototype. Additionally, the authors acknowledge the Metropolitan Railway System of Mexico City (SCT Metro) for the support offered at the Line B installations.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.