Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Flexible training models: a response to the current needs. Analysis of the teaching practices of chemistry: generating an innovative component in the initial teaching training from the school
Indexado
WoS WOS:000380617900006
DOI 10.1016/J.SBSPRO.2015.07.006
Año 2015
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



We analyzed part of the pedagogical content knowledge (PCK) and its development in teachers and trainees of chemistry, and how the analysis of real teaching situations allows to innovate in the initial training teacher process. In order to gather data, in relation with the FONDECYT project (11130150), with a varied set of qualitative instruments we managed to create new instances of initial teaching training and collaboration with the school, achieving relevant changes in the way new teachers think and their knowledge in relation to the subject of teaching chemical dissolutions. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Social Sciences (All)
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CONTRERAS-QUINTANA, SERGIO HERNAN Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Parcerisa, A -
3 Fandos, M -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.