Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Assessment Coherence in Competency-Based University Education: A Study on Future Educators in Chile
Indexado
WoS WOS:000382829100002
DOI 10.14483/UDISTRITAL.JOUR.INFIMG.2016.1.A01
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Assessment processes, as instances of training quality assurance in higher education, have been the subject of diverse studies in a national and international level. However, in the case of childhood teacher training, precedents are scarce. In this context, this article is the result of a research with a qualitative approach, based on a case study, and the purpose of determining coherence in the assessment procedures in the early childhood training of teachers in a context of competency-based curriculum. The participants were five teachers and ten students of an early childhood career from an accredited Chilean university. The results show difficulties in the assessment practices in coherence with the assumed model and the learning that we seek to achieve, thus revealing the need for major studies on preschool teacher training and assessment during learning paths.

Revista



Revista ISSN
Infancias Imagenes 1657-9089

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Family Studies
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Morales Saavedra, Soledad Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile
Centro de Investigación en Educación en Contexto Indígena e Intercultural - Chile
2 Zambrano Quezada, Heidi Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.