Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Using Indirect Blockmodeling for Monitoring Students Roles in Collaborative Learning Networks
Indexado
WoS WOS:000389305700033
Scopus SCOPUS_ID:84991706315
DOI
Año 2016
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Collaborative learning activities have shown to be useful to address educational processes in several contexts. Monitoring these activities is mandatory to determine the quality of the collaboration and learning processes. Recent research works propose using Social Network Analysis techniques to understand students' collaboration learning process during these experiences. Aligned with that, this paper proposes the use of the indirect blockmodeling network analytic technique for monitoring the behaviour of different social roles played by students in collaborative learning scenarios. The usefulness of this technique was evaluated through a study that analysed the students' interaction network in a collaborative learning activity. Particularly, we tried to understand the structure of the interaction network during that process. Preliminary results suggest that indirect blockmodeling is highly useful for inferring and analysing the students' social roles, when the behaviour of roles are clearly different among them. This technique can be used as a monitoring service that can be embedded in collaborative learning applications.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Medina, Esunly - Univ Politecn Cataluna - España
Universitat Politècnica de Catalunya - España
2 Vega, Davide Hombre Univ Politecn Cataluna - España
Universitat Politècnica de Catalunya - España
3 Meseguer, Roc - Univ Politecn Cataluna - España
Universitat Politècnica de Catalunya - España
4 Medina, Humberto Hombre Coventry Univ - Reino Unido
Coventry University - Reino Unido
5 OCHOA-DELORENZI, SERGIO FABIAN Hombre Universidad de Chile - Chile
6 Magnani, Matteo Hombre UPPSALA UNIV - Suecia
Uppsala Universitet - Suecia
7 Shen, W -
8 Liu, X -
9 Yang, C -
10 Barthes, JP -
11 Luo, J -
12 Chen, L -
13 Yong, J -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.