Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Bullying, identity and school performance: Evidence from Chile
Indexado
WoS WOS:000390077900015
Scopus SCOPUS_ID:84991628171
DOI 10.1016/J.IJEDUDEV.2016.09.004
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article examines the relationship among bullying, individual's identity, and school performance in Chile. The results indicate that being a bully or a bully-victim increases the probability of being a low performing student. For the case of victims, our results suggest a heterogeneity according students' ability, decreasing academic achievement for students with below average ability, but increasing it for very high achieving students. We also found that students claiming to belong to a subculture characterized by a defiant attitude towards authority have lower academic achievement. Our results support anti-bullying policies and those attempting to promote student's identities associated with higher academic achievement. (C) 2016 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sociology And Political Science
Education
Development
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CONTRERAS-GUAJARDO, DANTE IVANOV Hombre Universidad de Chile - Chile
2 ELACQUA, GREGORY M. Hombre Interamer Dev Bank - Estados Unidos
Inter American Development Bank - Estados Unidos
3 MARTINEZ-VON DER FECHT, MATIAS PATRICIO Hombre Universidad Diego Portales - Chile
4 Miranda, Alvaro Hombre Universidad Diego Portales - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.69 %
Citas No-identificadas: 92.31 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 7.69 %
Citas No-identificadas: 92.31 %

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Center for Studies of Conflict and Social Cohesion

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We acknowledge the valuable comments offered by Daniel Hojman, Tomas Rau, Jaime Ruiz-Tagle, the participants in the Microdata Center seminars at Universidad de Chile, and the annual meeting of the Chilean Economists' Society (SECHI). Moreover, we are indebted to the reviewers' comments, which highly improved the quality of our paper. Also, we thank Eduardo Valenzuela and the Sociology Institute at Pontificia Universidad Catolica de Chile for facilitating the database created with funding from FONDECYT Project No. 1080054, "Longitudinal Survey on Drugs in the At-Risk Student Population". We are grateful for the funding provided through FONDECYT Project No. 1140918. Dr. Contreras thanks funding provided by the Center for Studies of Conflict and Social Cohesion (CONICYT/FONDAP/15130009). All remaining errors are our own.
We acknowledge the valuable comments offered by Daniel Hojman, Tomás Rau, Jaime Ruiz-Tagle, the participants in the Microdata Center seminars at Universidad de Chile, and the annual meeting of the Chilean Economists’ Society (SECHI). Moreover, we are indebted to the reviewers’ comments, which highly improved the quality of our paper. Also, we thank Eduardo Valenzuela and the Sociology Institute at Pontificia Universidad Católica de Chile for facilitating the database created with funding from FONDECYT Project No. 1080054, “Longitudinal Survey on Drugs in the At-Risk Student Population”. We are grateful for the funding provided through FONDECYT Project No. 1140918. Dr. Contreras thanks funding provided by the Center for Studies of Conflict and Social Cohesion (CONICYT/FONDAP/15130009). All remaining errors are our own.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.