Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Introducing a Collaborative Tool Supporting a Learning Activity Involving Creativity with Rotation of Group Members
Indexado
WoS WOS:000390251200006
Scopus SCOPUS_ID:85006257788
DOI
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



There is consensus among curriculum developers of Business Schools that along with technical knowledge students should also be trained to acquire soft skills. Communication, collaboration, creativity, critical thinking and problem solving are mentioned by some authors as the most important skills for professionals of the 21st century to be successful. Students must perform learning activities applying these skills in order to develop them. In this work we present a learning activity intended for Business students which requires creativity in order to be performed. We developed a collaborative tool to support this activity, called Sketchpad. The students who used the system evaluated the contribution of the designed activity to creativity and the ability of the tool to support it through an open questionnaire based on the Creativity Factor Evaluation (CSI). A second evaluation was done concerning Sketchpad's collaborative support. Both studies showed a positive students' perception of the activity and tool value according to these evaluation dimensions.

Disciplinas de Investigación



WOS
Computer Science, Software Engineering
Computer Science, Theory & Methods
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 ZURITA-ALARCON, GUSTAVO NYLES Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Baloian, Nelson - Universidad de Chile - Chile
3 PINO-URTUBIA, JOSE ALBERTO NICOLAS Hombre Universidad de Chile - Chile
4 Boghosian, Mary Mujer Amer Univ Armenia - Armenia
American University of Armenia - Armenia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.