Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Evaluation of a metacognition-skill-based proposal for the development of writing in university students
Indexado
WoS WOS:000391265700005
SciELO S0719-32622016000200005
DOI 10.15443/RL26015
Año 2016
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Despite the importance of developing metacognitive skills to facilitate the acquisition of writing skills, research on university students from regional educational institutions is very scarce. The following article is a quasi-experimental study that aimed at confirming whether the development of metacognition skills has an impact on the improvement of argumentative texts written by university students. For this, six intervention activities in which students had to check the theoretical aspects regarding the writing learning process under the metacognitive methodology framework were developed. Input and output tests were taken by control and experimental groups. The results showed that students dominating a metacognitive methodology produce argumentative texts of better quality.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Humanities, Multidisciplinary
Philosophy
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Linguistics, Letters And Arts

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Aguirre Seura, Luis Hombre Universidad de la Serena - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.