Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A Theoretical Note in Interpretation of the "Redundancy Effect" in Associative Learning
Indexado
WoS WOS:000392111900011
DOI 10.1037/XAN0000123
Año 2017
Tipo material editorial

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In a recent series of papers, Pearce and colleagues (e.g., Pearce, Dopson, Haselgrove, & Esber, 2012) have demonstrated a so-called "redundancy effect" in Pavlovian conditioning, which is the finding of more conditioned responding to a redundant cue trained as part of a blocking procedure (A+AX+) than to a redundant cue trained as part of a simple discrimination procedure (BY+CY-). This phenomenon presents a serious challenge for those theories of conditioning that compute learning through a global error-term. In this paper, we use the Rescorla and Wagner (1972) model as a prototypical example to demonstrate that the redundancy effect can be accounted for by this class of theories if the experimental stimuli are assumed to share a common component. We also point to some domains in which this approach leads to novel predictions that may deserve empirical evaluation.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology
Zoology
Psychology, Experimental
Behavioral Sciences
Psychology, Biological
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 VOGEL-GONZALEZ, EDGAR HARRY Hombre Universidad de Talca - Chile
2 Wagner, Allan R. Hombre YALE UNIV - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico(FONDECYT)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Edgar H. Vogel was supported by Grant 1160601 from Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico(FONDECYT).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.