Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Academic Counseling as a Closeness Strategy to Encourage the Learning of Students
Indexado
WoS WOS:000392427900001
DOI
Año 2016
Tipo material editorial

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This short reflection, which serves as preface to the 49 edition of the Catholic of the North Virtual Journal, is conceived based on counseling as a strategy of pedagogical mediation that allows improving the links between teachers and students and encouraging the teaching-learning processes. In this sense, the counseling and closeness are tackled based on the perspective of complexity and uncertainty. Counseling must be associated as a humanizing action and of acknowledgement of the students which encourages them to learn from its own nature and essence, the desire for discovering. Counseling involves a pedagogical intention that enriches the teaching-learning processes. We conclude that counseling and closeness constitute themselves into mediations that help to make easier the teaching-learning process.

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Sciences, Interdisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Puerta Gil, Carlos Augusto Hombre Universidad Católica del Norte - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.